✔یک پا در شرق یک پا در غرب ، چهارراه باستانی فرهنگ ها

استانبول بهترین و نزدیک ترین شهر به ایران برای مسافرت خارجی می باشد که هر چهار فصل آن دارای زیبایی های منحصر به فرد خودش است. تور استانبول به دلیل مشابهتی که فرهنگ مردمان ترکیه به ما ایرانی ها دارد محبوب ترین انتخاب برای مسافرت هموطنان ایرانی است. از طرفی ایرانیان نیاز به دریافت ویزا نیز ندارند و تنها با داشتن پاسپورت معتبر می توانند به این کشور سفر کنند. این کشور یعنی ترکیه جذابیت های فرهنگی و گردشگری بسیاری دارد که باعث شده شمار زیادی از گردشگران ایرانی این مقصد گردشگری را برای سفرهای خارجی خود انتخاب کنند. برای آشنایی بیشتر با جزئیات سفر به استانبول پیشنهاد میکنم مقاله 

 

✔موقعیت مکانی استانبول

استانبول بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر ترکیه می باشد که سومین کلان شهر بزرگ خاورمیانه می باشد، این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره و دریا سیاه قرار گرفته است، تنگه بسفر دو قاره آسیا و اروپا را از هم جدا می کند. همچنین استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره جهان قرار دارد که بخش شرقی آن در آسیا شبه جزیره آناتولی و بخش غربی شهر در قاره اروپا شبه جزیره تراکیه قرار دارد.

 

✔آب و هوای استانبول

آب-و-هوا

 

قبل از اینکه رزرو تور استانبول را انجام دهید لازم است از آب و هوای این شهر در مدت زمان سفرتان به استانبول اطلاع داشته باشید. استانبول در تابستان دارای آب و هوای گرم و مرطوب و در زمستان دارای آب و هوای بارانی و برفی می باشد. زبان مردم استانبول ترکی می باشد و دارای واحد پول لیر است.

استانبول ترکیبی از شهر سنتی و مدرن می باشد. این امر باعث وجود مکان های دیدنی فراوان در شهر استانبول می باشد. اگر قصد سفر به شهر استانبول و خرید تور استانبول را دارید پیشنهاد می کنیم حتما از شهرهای باکرکوی و کوچوک چکمجه و تنگه بو آز دیدن کنید.

در سفر تور استانبول بد نیست بدانید شیله یک منطقه ساحلی و معروف در دریای سیاه است و کیلیوس دارای ساحل شنی و آرام می باشد . استانبول دارای بازار های متنوعی نیز هست که بزرگترین و معروف ترین آن بازار بزرگ استانبول و قدیمی ترین آن بازار محمد پاشا نام دارد.

 

✔دیدنی های استانبول

 

مکان-های-دیدنی

 

به هنگام سفر با تور استانبول در خواهید یافت که این شهر دارای رستوران های متنوع با سرو غذاهای بین المللی  و  مساجد زیبا همراه با طراحی های چشم نواز می باشد. همچنین استانبول دارای دو فرودگاه بین المللی می باشد که در غرب  آن فرودگاه بین المللی استانبول و در شرق فرودگاه صبیحه گوکچن قرار دارد.

تور استانبول را از مبدا شهرهای مختلف ایران ازجمله مشهد، تهران، شیراز، اصفهان و تبریز می شود رزرو کرد. برای تور استانبول هوایی این شهر دارای پرواز های بین المللی از تمام نقاط ایران و سایر کشور ها می باشد. وجود پارک های آبی استانبول و موزه های استانبول و کاخ های استانبول جذابیت این شهر را چندین برابر کرده است. قبل از خرید تور استانبول برای آشنایی بیشتر با این شهر زیبا پیشنهاد می کنیم راهنمای سفر به استانبول را مطالعه بفرمایید.

 

1- کاخ توپکاپی استانبول 

 

کاخ-توپکاپی-استانبول

 

کاخ توپکاپی استانبول در شرق منطقه فاتح در بخش اروپایی در محله سلطان محمد در بافت قدیمی استانبول قرار دارد. این کاخ یکی از مکان های تاریخی این شهر می باشد که توسط سلطان محمد دوم در سال 1478 بنا کرد و از قرن 15 الی 19 میلادی امپراطور عثمانی آن را به عنوان مرکز سیاسی خود مورد استفاده قرار داد. در سال 1924 کاخ توپکاپی به دستور آتاتورک به عنوان موزه برای بازدید در دسترس عموم قرار گرفت. در سفر تور استانبول می توانید از این کاخ تاریخی زیبا دیدن کنید.

 

2- برج گالاتا استانبول

 

برج-گالاتا-استانبول

 

در سفر تور استانبول حتما باید سری به محله بیاوغلوی بزنید. چرا که در محله بیاوغلوی در انتهای خیابان استقلال در ناحیه شمالی شاخ طلایی برج گالاتا واقع شده است. این قسمت به دلیل شکل شاخ تیز بوده و در هنگام غروب آفتاب رنگ دریای آن طلایی می شود. برج گالاتا از مکان های دیدنی شهر استانبول به شمار می رود. جاییکه در تور استانبول بازدید از آن و خوردن غذا در بالای برج را نباید فراموش کرد.

در سال 1348 میلادی این برج با هدف نظارت و شناسایی کشتی های متجاوزین بنا شد اما طی زمان این برج به زندان تبدیل شد و بعد ها به عنوان دیدبانی برای گردشگران تبدیل شد.

 

3- آب انبار باسیلیکا

 

آب-انبار-باسیلیکا

 

آب انبار باسیلیکا از دیگر جاذبه های گردشگری استانبول است که در سفر تور استانبول بازدید از آن را نمی شود از دست داد. آب انبار باسیلیکا در منطقه فاتح محله علمدار، خیابان یرباتان، پلاک 3/1 قرار دارد. آب انبار باسیلیکا از عجایب تکنولوژی و شگفتی های شهر استانبول می باشد.

این آب انبار در قرن ششم و به دستور امپراطور دوم ساخته شده و از آن زمان تامین کننده آب مردم استانبول می باشد. برای رفتن به این آب انبار بایستی از 52 پله به زیر زمین رفته و دارای طول 140 متر و عرض 70 متر با 336 ستون بزرگ به ارتفاع 9 متر توانایی ذخیره 8/2 میلیون فوت مکعب آب دارد.

 

4- کلیسا چورا

 

کلیسا-چورا-استانبول

 

این کلیسا در حدود 3 مایلی منطقه شمال غربی سلطان احمد واقع شده است، هنگام سفر تور استانبول توجه داشته باشید این کلیسا در تمام ایام هفته به جز چهارشنبه ها از ساعت 9 صبح الی 19 پذیرای گردشگران علاقه مند به دیدن تمدن و تاریخ شهر استانبول می باشد. این کلیسا در ابتدا به عنوان کلیسای بیزانسی احداث و سپس به مسجد و در حال حاضر به عنوان موزه از آن استفاده می شود.

 

5- کاخ دلما باغچه استانبول

 

کاخ-دلما-باغچه-استانبول

 

کاخ دلما باغچه در بشیکتاش خیابان دلما باغچه قرار دارد و پذیرای گردشگران در تمام ایام هفته به جز روز های دوشنبه و پنجشنبه می باشد. یکی از دلایل انتخاب گردشگران تور استانبول برای بازدید از کاخ دلما باغچه وجود اتاق و تخت آتاتورک که در آن درگذشت در این کاخ می باشد. این کاخ دارای قدمت 600 ساله  از دوران حکمرانی سلسله عثمانی به جا مانده است. در سفر تور استانبول بدانید که کاخ دلما باغچه دارای 44 تالار، 285 اتاق و 68 سرویس بهداشتی دارا می باشد و برای تزئین سقف از ورقه هایی از جنس طلا بالغ بر 14 تن طلا به کار رفته است و دارای 131 فرش دستباف ابریشمی کف کاخ را پوشانده است.

 

 ✔هتل های استانبول

 

هتل-ها

 

هنگام سفر با تور استانبول نگران اقامتگاه و هتل نباشید. این شهر دارای هتل های زیبا و مختلف زیادی می باشد. از هتل های لوکس گرفته تا هتل های بی ستاره و اقامتگاه های ارزان پذیرای مسافران با هر میزان هزینه و توانایی مالی می باشند.

اگر هزینه برایتان اهمیت ویژه دارد تور استانبول را با مشاهده قیمت ها و تنوع موجود هتل ها بررسی کنید، و در نهایت با توجه به هزینه ها و نسبت به سطح خدمات هتل ها، مناسب ترین تور استانبول را متناسب با شرایط خود انتخاب نمایید.

انتخاب فصل مناسب برای سفر به استانبول می تواند سفر شما را کم هزینه تر و همچنین لذت بخش تر کند، سفر در ماه های  های سیزن (high season) بهترین زمان سفر به استانبول است. زیرا  فصل های بهار و پاییز استانبول از آب و هوای مطلوب برخوردار است. به همین دلیل اکثر گردشگران تور استانبول را در این فصل ها رزرو می کنند و از مبدا شهر تهران از طریق فرودگاه بین المللی به استانبول سفر می کنند.

 

تور استانبول ارزان قیمت لحظه آخری

رزرو تور استانبول و سفر در ماه لو سیزن (low season) به صرفه تر است. زیرا در فصل پاییز و زمستان گردشگران کمتری از طریق تور استانبول به این شهر سفر می کنند.  همین باعث کاهش قیمت سفر در این ماه ها می شود. اگر قصد سفر با تور استانبول ارزان را دارید پاییز و زمستان بهترین زمان برای سفر به استانبول می باشد.

همچنین تور استانبول لحظه آخری جزو تور های پرطرفدار می باشد زیرا دارای قیمت و هزینه کمتری هستند، اژانس های مسافرتی آفرهای ویژه ای را برای تکمیل کردن تور پیشنهاد می دهند این در حالیست که، در فصولی که گردشگر زیاد است امکان خرید تور لحظه آخری استانبول کمتر می باشد.

تور های 7 شب و 8 روز جزو تور های پرمتقاضی استانبول می باشد و دارای قیمت و هزینه کمتری می باشد و می توانید در مدت زمان اقامتتان از تمام زیبایی های شهر استانبول بهره ببرید و نوع دیگر از تورهای استانبول که دارای استقبال گردشگران می باشد تور 4 شب و 5 روز استانبول می باشد.

 

✔معرفی و آدرس هتل های معروف استانبول

هتل های پنج ستاره استانبول

*1-هتل سوئیس اوتل د بوسفوروس: Vişnezade, Acısu Sokaği No:19, 34357 Beşiktaş/İstanbul, Türkiye

 

هتل-سوئیس-اوتل-د-بوسفوروس

 

*2-هتل چراغان پالاس کمپینسکی: Yıldız, Çırağan Cd. No:32, 34349 Beşiktaş/İstanbul, Türkiye

 

هتل-چراغان-پالاس-کمپینسکی

 

*3-هتل ریتز کارلتون استانبول:Suzer Plaza Askerocagi Caddessi, Elmadağ Cd. No:6, 34367 Şişli/İstanbul, Türkiye

 

هتل-ریتز-کارلتون-استانبول

 

*4-هتل آجوا هتل سلطان احمد: Emin Sinan, Piyer Loti Cd. No:30, 34126 Fatih/İstanbul, Türkiye

 

هتل-آجوا-هتل-سلطان-احمد

هتل های چهار ستاره استانبول

*1-هتل تورکواز سوئیت بسفروس: Vişnezade, Süleyman Seba Caddesi & Refik Osman Top Sok. No:11, 34353 Beşiktaş/İstanbul, Türkiye

 

هتل-تورکواز-سوئیت-بسفروس

 

✔پرسش های متداول

1. برای سفر به استانبول نیازمند اخذ ویزا هستیم؟

اتباع ایرانی برای سفر به استانبول نیاز به اخذ ویزا ندارند و فقط نیاز به پاسپورت که دارای حداقل 6 ماه اعتبار از تاریخ شروع مسافرت داشته باشد.

2. بهترین زمان سفر به استانبول چه موقعی می باشد؟

تمام فصل های استانبول دارای ویژگی های منحصر به فرد می باشد و اکثر گردشگران از اواسط اردیبهشت و تا پایان تابستان به این شهر سفر می کنند شما می توانید برای کم کردن هزینه های سفر در فصل زمستان به این شهر سفر کنید.

3. مدت زمان سفر به استانبول چقدر است؟

به دلیل نزدیک بودن استانبول به ایران حدود یک ساعت است و از مبدا فرودگاه بین المللی امام خمینی و بعضی از فرودگاه های بین المللی مانند فرودگاه اصفهان، شیراز و مشهد انجام می شود.

4. آیا تور های لحظه آخری دارای امکانات کمتری می باشد؟

تور های لحظه آخری تور هایی هستند که در روزهای پایانی سفر برای تکمیل تور آژانس های مسافرتی آفر هایی را ارائه می دهند که دارای قیمت کمتر می باشد و امکانات رفاهی هیچ گونه تغییری نمی کند.

راه های ارتباطی با سفرهای جدید

درخواست مشاوره

کافیه فرم زیر رو پر کنید تا همکاران ما در سریعترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند

جهت  استعلام  و  پرداخت عوارض خروج از کشور  کلیک کنید

جهت   پیگیری  و استعلام ممنوع الخروجی  کلیک کنید

در سفر های جدید همراه شما هستیم