لیست تور های استانبول

عنوان تور
اقامت
تاریخ رفت
حمل نقل
قیمت
پیشنهاد ویژه سفرهای جدید

تور استانبول

6 روز

بهمن ماه

15.500.000 تومان

تور استانبول

6 روز

بهمن ماه

17.700.000 تومان

تور ترکیه لاکچری
پیشنهاد ویژه
آذر ماه
4 روز
قشم ایر
9,300,000 تومان
ممکن است به این تور ها نیز علاقه‌مند باشید
تور استانبول
اشتراک گذاری

✔ آشنایی با مناطق مختلف استانبول 

استانبول کلانشهری است که بالغ بر 15.000.000 جمعیت دارد؛ این شهر یکی از بزرگترین شهرهای دنیا نیز به شمار می رود که از برخی کشورهای جهان نیز بزرگتر و پرجمعیت ترمی باشد. استانبول به 2 بخش آسیایی و اروپایی تقسیم شده که هرکدام به چند منطقه اصلی تقسیم بندی شده اند.
در ادامه مطالب به معرفی بهترین مناطق این شهر می پردازیم؛
 

1. بی اوغلو 

منطقه ای قدیمی که به دلیل معماری اش زمانی به عنوان پاریس سرزمین های شرقی شناخته می شده است که در بخش اروپایی شهر می باشد. منطقه ای شلوغ و زنده که به دلیل داشتن موزه های معروف ( گالاتای و مادام توسو )، کلیساهای قدیمی و زیبا، کافی شاپ ها و رستوران های معروف، مساجد با معماری های منحصر به فرد، بین گردشگران محبوب شده است.

بی اوغلو
بی اوغلو

2. بشیکتاش 

منطقه ای اصیل و قدیمی است که در بخش اروپایی شهر واقع شده است. به عنوان یکی از مراکز مسکونی تجاری نیز می باشد. دارای خط ساحلی 8.4 کیلومتر است، به دلیل طبیعت خاص و موقعیت مکانی خوب، منطقه ای شلوغ و  پرجنب و جوش می باشد. استادیوم BJK önönü، دانشگاه فنی Yıldız، دانشگاهGalatasaray ، بازار های قدیمی و محلی، برج های تجاری، موزه مجلل اورتاکوی با چشم اندازی زیبا از تنگه بسفر، کاخ باشکوه چراغان شاهکار دوران عثمانی، قدم زدن و استراحت در پارک ییلدیز بزرگترین و زیباترین پارک شهر و تماشای تنگه بسفر، بازدید از فضای آرام بخش و جذاب موزه نقاشی و مجسمه، کاخ مجلل و بی نظیر دلمه باغچه با معماری و طراحی چشم نوازش، تفریح و وقت گذرانی در کشتی های کروز تفریحی در تنگه بسفر، رستوران ها، کافه های سنتی و مدرن، بار ها، همه و همه باعث شده تا این منطقه گردشگران زیادی را به خود جلب کند.

هتل swissitel the bosphorus Istanbul , shangri – la bosphorus، از معروفترین هتل های موجود در این منطقه هستند.

بشیکتاش
بشیکتاش

3. شیشلی 

منطقه ای مرکزی و لوکس در بخش اروپایی استانبول می باشد که هم بافت قدیمی  هم بافت مدرن خود را حفظ کرده است و سرمایه گذران و ثروتمندان شهر استانبول جمعیت این منطقه را تشکیل داده اند. شیشلی از مناطقی است که مراکز خرید زیادی داراست؛ مرکز خرید آستوریا، مرکز خرید کانیون ( مهم ترین و مدرن ترین مرکز خرید این منطقه )، مرکز خرید جواهیر، برج ترامپ از جمله مکان های مهم محبوب بین گردشگران می باشد. خانه آتاتورک، مسجد تسویکیه، قصر ایهلامور، کلیسا جامع سنت اسپریت و مسجد شیشیلی از معروف ترین جاذبه های استانبول در محله شیشلی هستند. شیشلی به دلیلی تجاری بودن هتل های زیادی دارد که برای مثال میتوان به هتل های بیزینس امپریال بومونتی، دیوان، بیگ باکس، وایت مونارک، گرند جواهر، هالیدی این و لاساگراد اشاره کرد.

شیشلی
شیشلی

4. باکرکوی 

منطقه ای قدیمی و توسعه یافته که در بخش اروپایی استانبول قرار گرفته است. نه آنقدر گران است و نه سطح پایین، در کل مکان مناسبی برای زندگی محسوب می شود به همین خاطر ایرانیان زیادی را به خود جذب کرده است. همچنین میدان آزادی، آکواریوم بزرگ استانبول، مسجد چارشی، لونا پارک، عمارت آتاتورک و قبرستان ارامنه که از مناطق گردشگری مهم استانبول هستند در این منطقه قرار دارند. به جهت اینکه برخی از بزرگترین مراکز خرید استانبول مانند مرمره فروم، کاپاسیتی، مرکز خرید گالریا استانبول و بازار های هفتگی و پاساژ های متنوع در این منطقه واقع شده اند، از مهم ترین مناطق اقتصادی تجاری شهر استانبول به حساب می آید. هتل هیلتون، هتل تایتانیک پورت در باکرکوی احداث شده اند.

باکیرکوی
باکیرکوی

5. آتا سهیر 

منطقه آتا سهیر که جز اصلی ترین مقاصد برای خرید ملک در استانبول به حساب می آید و بخش آسیایی شهر قرار دارد و امکانات رفاهی بالایی نیز دارد. این منطقه توریستی به حساب نمی آید و اماکن گردشگری زیادی ندارد اما کافه ها، رستوران ها، پارک های مانند پارک ناظم حکمت، پارک نجم الدین اربکان از جمله مکان های تفریحی این منطقه به شمار می آیند. در این منطقه مراکز خرید درجه 1 استانبول مانند برندیوم ، پالادیوم، نوادا و کرفور قرار گرفته اند. هتل پلاس بوستانچی و هتل گرند شرایتون از بهترین هتل های این منطقه به حساب می آیند.

آتاسهیر
آتاسهیر

6. اسکودار 

محله ای پرجمعیت و اصیل در بخش آسیایی استانبول و همجوار با بسفر می باشد که در فضایی اصیل، محلی و سنتی زندگی بومی مردم در جریان است. مساجد بی شمار با معماری های بی نظیر دوران عثمانی مانند مسجد جامع مهر، مسجد ینی والده، مسجد نوساز و مدرن شاکرین، مسجد اسکله، برج دختر، ساحل زیبای اسکودار، پارک فتحی پاشا با نمایی به بسفر و بخش اروپایی استانبول از جاذبه های مهم گردشگری این منطقه می باشند که مقصد محبوبی برای گردشگران نیز به شمار می روند. 

Antwell hotel ، Mrecure istanbul altunizade hotel و Address hotel از هتل های لوکس این منطقه به شمار می آیند.

این منطقه به واسطه موقعیت مکانی خوب و امکانات رفاهی بالا، منطقه ای پرطرفدار برای زندگی و یا سرمایه گذاری نیز به شمار می رود. 

اسکودار
اسکودار

7. ساری یر 

یکی از بهترین و لاکچری ترین مناطق استانبول است که در سمت بخش اروپایی شهر می باشد و به جهت امکانات تفریحی و رفاهی بالا جز غنی ترین مناطق شهر به حساب می آید. هتل سنترال بسفر، هتل فوات پاشا یالیسی و هتل هیلتون ماسلاک از هتل های شاخص این منطقه هستند . باغ آتاتورک، جنگل بلگراد، کاخ مسلک، مرکز خرید وادی استانبول و مرکز خرید ایستینیه پارک از جمله مراکز مهم در این منطقه هستند.

ساری یر
ساری یر

8. فاتیح 

منطقه ای معروف، سنتی و تاریخی که در قسمت اروپایی شهر واقع شده و به جهت داشتن جاذبه های منحصر به فرد مانند، بازار بزرگ استانبول ، مسجد آبی، ساماتیا، مسجد فاتیح، ایاصوفیه و سلطان احمد میزبان، کاخ توپکاپی از مهم ترین و توریستی ترین مناطق به شمار می رود که ثبت میراث جهانی یونسکو نیز شده است.

Boss hotel sultanahmet

Antusa design hotel  & spa

Meserret palace hotel

از مهمترین هتل های این منطقه هستند.

فاتیح
فاتیح

9. کادیکوی 

یکی از مناطق تاریخی و جذاب استانبول  که در بخش آسیایی این شهر قرار دارد. این منطقه به جهت امنیت بالا در بخش املاک و مستغلات محبوب و معروف است و برای علاقه مندان به زندگی شبانه و خرید گزینه ی مناسبی است. باغ چای مودا، بازار کادیکوی و خیابان غذا، خیابان تلال زاده از اماکن گردشگری این منطقه می باشد. 

کادیکوی

10. ایوپ سلطان 

یکی از محله های معروف و دیدنی و قدیمی در بخش اروپایی شهر می باشد. گزینه ای بسیار مناسب جهت خرید ملک و سرمایه گذاری می باشد . مرکز خرید ایسفانبول، مرکز خرید وایت هیل، مرکز خرید بیز جواهر، تپه پیرلوتی، مسجد و آرامگاه ایوپ سلطان، دریاچه گوکتورک و پارک تفریحی آیوات از مهم ترین اماکن این محله می باشند.

ایوپ سلطان
ایوپ سلطان

11. مال تپه 

منطقه ای محبوب در سمت آسیایی شهر است. از جمله مکان های گردشگری که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست می توان به فانوس مال تپه، عمارت رمزی پاشا، پارک ساحتی مال تپه و جنگل های گسترده آیدوس می توان اشاره کرد. وجود مراکز خرید معروف همچون مرکز خرید هیلتون، مرکز خرید مال تپه پارک، مال تپه پیازا و مرکز خرید فوایه سبب محبوبیت هرچه بیشتر این منطقه در میان گردشگران شده است.

مال تپه
مال تپه

12. چاملیچا 

تپه های چاملیچا در بخش آسیایی شهر و یکی از بهترین مناطق تفریحی استانبول است که به عنوان بام استانبول محسوب می شود.

چاملیچا
چاملیچا

13. تکسیم 

منطقه ای شلوغ و پرجنب و جوش در قلب منطقه اروپایی شهر است. وجود بازار های متنوع و مهم در جهت تامین نیازهای گردشگران مانند: مرکز خرید فروم، بی اوغلو ایش، جواهر و ترکوز پاساژ و رستوران های معروف و جاذبه های متنوع گردشگری مانند گالاتا کولسی، مسجد دولما باغچه، میدان تکسیم و خیابان استقلال سبب محبوبیت این منطقه در بین گردشگران شده است. 

تکسیم
تکسیم

14. آکسارای 

منطقه ای در بخش آسیایی استانبول می باشد که به واسطه داشتن بهترین و پرطرفدارترین مراکز خرید مانند مرکز خرید الیویوم، هیستوریا و مرکز خرید فروم  به جهت داشتن قیمت های مناسب و اجناس با کیفیت پاتوقی برای خرید محسوب می شود. علاوه بر مراکز خرید هتل های زیادی مانند هتل لیبرتی، هتل سلطان، هتل مارینم، هتل بیربی استانبول و هتل بودو نیز در این بخش از شهر وجود دارند که قیمت های مناسب و ارزان برای توریست ها دارند.

آکسارای
آکسارای

15. دولاب دره 

یکی از محله های قدیمی استانبول در بخش اروپایی شهر است که در منطقه بی اغلو قرار گرفته است. برخی از پرطرفدارترین هتل ها مانند Dora HOTEL و Green Hotel در بخش دولاب دره هستند. تعداد زیاد، تنوع بالا و قیمت مناسب هتل های این محله در مقایسه با هتل های هم رده اصلی ترین دلایل محبوبیت در میان گردشگران است.

دولاب دره
دولاب دره

16. عثمان بی 

محله ای کوچک و یکی از بهترین مقاصد گردشگری در منطقه اروپایی و معروف شیشلی است که به واسطه وجود انواع مختلفی از مراکز خرید پوشاک خانم ها، بهترین و شیک ترین مدل های کفش و لباس مکانی ایده آل و محبوب برای خرید خانم ها می باشد. هتل بلووی و هتل بی فاتح هتل های شاخص این بخش هستند. 

عثمان بی
عثمان بی

17. لونت 

یکی از بهترین محله های استانبول در بخش اروپایی شهر و متعلق به منطقه بشیکتاش می باشد؛ لونت به عنوان یکی از اصلی ترین مناطق استانبول نیز به شمار می رود. وجود سه مراکز خرید مهم مترو سیتی و اوزدلیک پارک، کانیون و  برج های معروف لاکچری و زندگی با کیفیت بالا، لونت را به منطقه ای محبوب و لاکچری تبدیل کرده است. از مهم ترین هتل های این بخش می توان به هتل شرایتون لونت و ویندهام گرند لونت اشاره کرد.

لونت
لونت

18. آرنا ووت کوی 

محله ای لوکس و ثروتمند همجوار با بسفر و قلب شبانه استانبول است که به دلیل عمارت ها و خانه هایی با معماری زیبا و چشم نواز عثمانی در حاشیه و کنار آب و رستوران هایی با غذاهای لذیذ دریایی در میان گردشگران معروف و مشهور شده است. 

آرناووت کوی
آرناووت کوی

19. ببک 

محله ای شیک و تاریخی در بخش اروپایی شهر و در منطقه ی بشیکتاش استانبول می باشد که چشم اندازی زیبا به پل بسفر دارد. وجود کافه رستوران ها ساحلی، خانه های لوکس و مدرن، امنیت بالا، مراکز خرید لوکس زیاد با قیمت های مناسب و کیفیت های بالا مانند میدنایت اکسپرس و تی آر یو، پارک تورکان سابانجی ببک، موزه آشیان سبب جذب گردشگران زیادی از سراسر دنیا به این منطقه شده است. از مهم ترین هتل های این بخش می توان به هتل ببک و هتل مترو پولیتن اشاره کرد.

ببک
ببک

راه های ارتباطی با سفرهای جدید

درخواست مشاوره

کافیه فرم زیر رو پر کنید تا همکاران ما در سریعترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند

جهت  استعلام  و  پرداخت عوارض خروج از کشور  کلیک کنید

جهت   پیگیری  و استعلام ممنوع الخروجی  کلیک کنید

در سفر های جدید همراه شما هستیم